Тенденції та ризики кризи мистецтва посткультури
DOI:
https://doi.org/10.31500/1992-5514.15(1).2019.169009Ключові слова:
посткультура, криза мистецтва, дигітальні технологіїАнотація
Ще з минулого сторіччя тривають обговорення кризових процесів посткультури та ризиків впливу дигітальних технологій на мистецтво, що змінюють мистецьку свідомість, провокуючи її редукцію, та водночас відкривають нові обрії для творчих експериментів, якщо умова трансцендентної свободи художньої уяви активізується. Водночас зазнають критики культуріндустріальні технології модернізації художнього буття, які штучно відмовляють естетичному досвіду минулого, підкоряючи сервільну творчість ринковим стратегіям ідеології поліархату. Дослідження спирається на значну аргументаційну базу теорії та практики сучасної культури.
Посилання
Berdyaev N. A. Krizis iskusstva. Moskva, 1918. URL: http://www.odinblago.ru/krizis_iskusstva (last accessed 1.05.2019).
Berdyaev N. A. Smyisl tvorchestva (Opyit opravdaniya cheloveka). URL: http://odinblago.ru/smisl_tvorchestva/10 (last accessed 1.05.2019).
Byichkov V. V., Mankovskaya N. B., Ivanov V. V. Trialog: Razgovor Pervyiy ob estetike, sovremennom iskusstve i krizise kulturyi. Moskva: IFRAN, 2007. 239 s.
Voznyak V. Metafizika rassudka i razuma. Opyit nesistematicheskoy samokritiki. Kiev: Samvatos, 1994. 340 s.
Dzheimison F. Postmodernizm, abo Lohika kultury piznoho kapitalizmu / per. z anhl. P. Denyska. Kyiv: Kurs, 2008. 504 s.
Dokumentalnyie filmyi: Proekt Venera. URL: http://designing-the-future.org/dokumentalnii-filmi-proekt-venera/ (last accessed 1.05.2019).
Zilberman Yu. Sem ocherkov o Vladimire Gorovitse. Kiev: Klyaksa, 2011. 144 s.
Z elektronnoho lysta O. V. Bosenko vid 1 ta 3 lystopada 2017 do M. O. Protas.
Karizhskiy M. Kiev na puti k truschobam i upadku. URL: http://ucss.com.ua/statyi/kiev_trushebi_upadok (last accessed 1.10.2018).
Penrouz R. Teni razuma: v poiskah nauki o soznanii. Moskva; Izhevsk: Institut kompyuternyih issledovaniy, 2005. 688 s.
Senyshyn O. Lvivska mystkynia zaproshuie na vystavku «Transformatsiia» u halereiu «IkonArt». URL: https://zaxid.net/lvivska_mistkinya_zaproshuye_na_vistavku_transformatsiya_u_galereyu_ikonart_n1442049 (last accessed 1.05.2019).
Soto E. de. Zagadka kapitala. Pochemu kapitalizm torzhestvuet na Zapade i terpit porazhenie vo vsem ostalnom mire. Moskva: Olimp-Biznes, 2004. 272 s.
Transformatsii iskusstva v sovremennom mire: Net-Art. URL: http://styleinsider.com.ua/2015/03/transformatsii-iskusstvav-sovremennom-mire-net-art/ (last accessed 1.05.2019).
Khudozhnyk prykuvav sebe do velycheznoho bloku marmuru na 19 dniv. URL: https://fshoke.com/uk/2017/12/04/khudozhnykprykuvav-sebe-do-velycheznoho-bloku-marmuru-19-dniv (last accessed 1.05.2019).
Sheler M. Mistse liudyny v kosmosi. URL: http://pidruchniki.com/1209061337709/filosofiya/maks_sheler_1874-1928 (last accessed 1.05.2019).
Epshteyn M. N. Filosofiya tela. Sankt-Peterburg: Aleteyya, 2006, 432 s.
A New Sculpturalism: Contemporary Architecture from Southern California. URL: https://www.moca.org/exhibition/a-newsculpturalism-contemporary-architecture-from-southern-california (last accessed 1.05.2019).
Ben Fearnley. CG, Illustration & Typography. URL: http://www.benfearnleydesign.com/; http://www.benfearnleydesign.com/sculptmojis (last accessed 1.05.2019).
Chihuly. Work, Life. URL: https://www.chihuly.com/life (last accessed 1.05.2019).
CollectiveEvolution. URL: http://go.collective-evolution.com/stay-aware/; https://www.facebook.com/CollectiveEvolutionPage/?pnref=story (last accessed 1.05.2019).
Daria Alyoshkina. URL: https://www.facebook.com/daria.alyoshkina.5 (last accessed 1.05.2019).
Digital Architecture — Design Synopsis. URL: https://jontyhallettdigitalarch.wordpress.com/2011/10/17/digital-architecture_-design-synopsis/ (last accessed 1.05.2019).
«Fraktaal». Pervyiy multfilm, kotoryiy polnostyu sgeneriroval kompyuter TrailerOk. URL: https://www.youtube.com/watch?v=OvaRcPUhjZA (last accessed 1.05.2019).
Harvesting Water From Fog. URL: http://www.climatetechwiki.org/content/fog-harvesting; https://www.youtube.com/watch?v=h8vlzZ25vtg (last accessed 1.05.2019).
Kinetic Wave Power Station. URL: https://www.youtube.com/watch?v=17iStAQ4DEA; https://www.elitereaders.com/wavestarenergy/ (last accessed 1.05.2019).
Minski Margaret. Haptics People, Places, and Things. URL: http://alumni.media.mit.edu/~marg/haptics-pages; http://alumni.media.mit.edu/~marg/haptics-bibliography.html (last accessed 1.05.2019).
Morgans J. Talking With the Guy Who Spent 24 Hours Blurring Out My Junk. URL: https://www.vice.com/en_au/article/9kn78z/talking-with-the-guy-who-spent-24-hours-blurring-out-my-junk (last accessed 1.05.2019).
Moore R. Zaha Hadid’s new Roman gallery joins the pantheon of the greats. URL: https://www.theguardian.com/artanddesign/2010/jun/06/maxxi-rome-zaha-hadid (last accessed 1.05.2019).
MyStreetFilms 2017: СВІТЛОГРАД / SVETLOGRAD. URL: https://www.youtube.com/watch?v=mMWtw2dw4Fo (last accessed 1.05.2019).
People Got Naked in a Gallery: We Asked Them ‘Why’. URL: https://video.vice.com/en_au/video/people-got-naked-ina-gallery-we-asked-them-why/5a6587a5177dd4267e24d281 (last accessed 1.05.2019).
Postmodernism: the 10 key moments in the birth of a movement. URL: https://www.theguardian.com/artanddesign/2011/sep/20/postmodernism-10-key-moments (last accessed 1.05.2019).
“Queen of the curve” Zaha Hadid dies aged 65 from heart attack. URL: https://www.theguardian.com/artanddesign/2016/mar/31/star-architect-zaha-hadid-dies-aged-65 (last accessed 1.05.2019).
Sculptmojis — Quand les emojis rencontrent la sculpture classique. URL www.ufunk.net/artistes/sculptmojis/ (last accessed 1.05.2019).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Марина Протас
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.